Egyházi közösségi célú programok támogatása, 2023.

"Egyházi közösségi célú programok 2023 évi támogatása"

A pályázat száma: EKCP-KP-1-2023/3-000087

A pályázat címe: A Budai Ciszterci Szent Imre Gimnázium közösségépítő és közösségnevelő tábor szervezése és lebonyolítása

Beszámoló

Balatonalmádi 2023

2023. június 12. és 17. között több, mint száz diák – a 7.A Mester Margit Mária, 7.B Boldog Carlo Acutis és a 9.A  Keresztes Szent János osztály –  táborozott a balatonalmádi Ciszterci Rekreációs Központban. Minden osztály a saját tábori útját járta, közös volt azonban, hogy a tábor elsődleges célja a tanév kipihenése, egy utolsó, nyári szünet előtti közös élmény teremtése és búcsú ’22-’23-as tanévtől legyen.

Egész héten hol mozgalmas, hol pihentetőbb programokon vehettek részt a diákok. A programszervezésnél figyelmet fordítottunk arra, hogy a héten a lehető legtöbbször jussunk le a balatoni Wesselényi strandra, ezáltal segítsük a pihenést, reggel és este pedig közös imával, elmélkedéssel, beszélgetéssel indítsuk, illetve zárjuk le a napot. Törekedtünk arra, hogy ne csak a programok adta testi feltöltődésen legyen a hangsúly, hanem lelkileg felüdülve, feltöltődve lépjünk a nyári szünetbe. A reggeli imádságok középpontjában a szentmise részei (bűnbánati rész, dicsőítés, ige liturgiája, Miatyánk és az áldozás) álltak. A tábori napok alatt a közös részek után az osztályok a saját útjukat járták, a napot osztályimával zárták.

A leutazás önmagában egy nagy kaland volt. A három osztály két különböző vonatra fért fel, más iskolákban is megkezdődtek az osztálykirándulások, nyári táborok. Annak ellenére, hogy a vonat igen távoli pontjait vették birtokba a beszélgető, kártyázó, játszó diákok, szerencsésen megérkeztünk Balatonalmádiba. Az aznapi program szállásfoglalás, közös játék és fürdés a Balatonban volt, melyet egy esti táncház zárt le.

A 7. évfolyam programja nagyon hasonló volt, melyeket különböző napokon bonyolítottak le. A keddi nap egy közös évfolyambajnoksággal telt, melynek keretén belül a két osztály csapatai kosárlabda, kézilabda, labdarúgás, asztalitenisz sportágakban mérkőztek meg egymással. A bajnokságot egy közös strand zárta.

A hét közepén a kiránduláson, a környék megismerésén és a szórakozáson volt a hangsúly. Így járta be a 7.B a környéket, gyönyörködött a balatoni panorámában a Csere-hegyi kilátóról, látogatta meg az alsóörsi amfiteátrumot és planetáriumot, ahol a világűr csodáiról tekintettek meg egy előadást. A 7.A – majd később a 7.B is -  kerékpártúrán vett részt, mely során meglátogatták a szentkirályszabadjai szellemvárost, majd Balatonfűzfőn bobozással koronázták meg a napi programot. A balatoni fürdés mellett különleges vizes programban volt részünk. A 7.A sárkányhajózni, a 7.B és 9.A kis csoportokban vitorlázott a Balatonon. A bátrak kipróbálhatták magukat kormányosként is. A 7. évfolyam hetét egy tihanyi közös kirándulás zárta. Egy hosszabb gyalogtúra után a tihanyi bencés apátság mellett pihentünk, gyönyörködtünk a kilátásban, majd némi szabadidő és fagyizás után közösen próbáltuk meghallani a tihanyi visszhangot. A 7. évfolyam közös programját egy esti, jó hangulatú balatoni fürdőzés és pizzázás zárta.

A 9.A osztály is hasonló programokat tervezett a hétre, sőt, nem csak magukra, hanem a kisebbekre is gondoltak. Az esti szabadidőre osztályok közötti focibajnokságot, ill. rövid táncestet szerveztek, bonyolítottak le. A héten osztályszinten mini olimpiát rendeztek, különböző sportágakban mérettették meg magukat a nevezők. Az ő programjukból sem hiányzott a balatonfűzfői bobozás, a vitorlázás a sport, és természetesen a balatoni fürdőzés.

A balatoni tábori hét egy jó hangulatú, érdekes és mozgalmas programokban gazdag hét volt, fizikailag fáradtan, de lelkileg feltöltődve kezdhetik meg a fiatalok a nyári szünetet.

Tábor Balatonalmádiban

Buli — Barátok — Balaton

Már az első nap látszott, hogy egy nagyon szuper, egymásra figyelős hét áll előttünk. Jó helyen szálltunk le, senkit sem hagytunk a vonaton, az ebéd utáni strandolás során pedig egy szentimrés sem fulladt bele a Balatonba, és az esti néptáncolás is nagyon élvezetes volt.
A második napunkat sportdélelőttel és fél hatig tartó strandolással töltöttük, a fiúkat azonban nem merítette ki ez a mozgalmas nap, ugyanis a vacsorát követően kezdetét vette az egész tábor alatt tartó focibajnokság.
Másnap ,,kipihenten” vágtunk bele a túrázásba. Meglátogattunk egy közeli kilátót, ahonnan csodálatos látvány tárult elénk. Miután mindenki megcsodálta az alattunk elterülő Balatont, folytattuk utunkat. Délután természetesen megint fürdőzés volt a program, és még vitorlázásra is sor került a Don Camillo fedélzetén.

A következő nap a vitorláshajó kapitányától bicikliket béreltünk, amikkel eltekertünk Balatonfűzfőre a BalatoniBob szabadidőparkba, ami 11 órától 1-ig a mi sikolyainktól zengett.

Utolsó előtti nap egy nagy túrát tettünk Balatonfüredről Tihanyba. Útközben megálltunk a füredi Berzsenyi Dániel-emlékforrásnál, hogy feltöltsük palackjainkat savanyúvízzel (később kiderült, hogy a víznek enyhe arzéntartalma van, de szerencsére senkit nem veszítettünk el). Amikor megérkeztünk az apátsághoz, letelepedtünk egy nagy dombon, és onnan néztük a csodálatos tihanyi kilátást. Miután mindenki kigyönyörködte magát, elmentünk fagyizni. Ezek után elgyalogoltunk a visszhanghoz. Háromszor próbáltuk visszhangoztatni a „Szent Imrét”, de nem jártunk sikerrel, a visszhang viszont a szívünkben él, nem kell, hogy halljuk.

Sajnos, nem tudtunk a tábor alatt misén részt venni, ezért minden reggel Szőnyi tanár úr vezetésével elimádkoztuk a mise fontosabb részeit.

A Ciszterci Rekreációs Központot többen is 4,5-5 csillagosra értékeljük, a gasztronómiát is beleszámítva. És még wellness is van: a Balaton.

Varga Lilla, Kiss Patrícia (7.b)