Egyházi közösségi célú programok támogatása, 2022.

Egyházi működési, program és fejlesztési támogatások, 2022.

EKCP-KP-1-2022_3-000304

Egyházi közösségi célú programok támogatása

A Budai Ciszterci Szent Imre Gimnázium egyházi közösségépítő és közösségnevelő tábora

ideje: 2022. június 13-18.

helye:
Balatonalmádi Ciszterci Rekreációs Központ

Bethlen Gábor Alapkezelő Zrt támogatásával

Beszámoló:

BALATONALMÁDI 7-es tábor

13.-án hétfőn reggel 9-kor indult a vonatunk, majd egy nagyon jó hangulatú út után nagyjából 11 órára megérkeztünk Balatonalmádiba. A vasútállomásról azonnal a szállásunkra mentünk, ahol megkaptuk a 4-6 ágyas szobáink kulcsát és még ebédig berendezkedtünk. Ebéd után 10 fős csapatokba rendeződve elindultunk egy rövid városnézésre. Ennek végén a strandon találkoztunk, ahonnan 6-ra mentünk vissza a szállásra vacsorázni. Evés után szabad foglalkozás volt, így a legtöbben a sportpályákon töltötték az estét. Lefekvés előtt osztályonként vetélkedtünk az aznap szerzett információkról, majd egy közös imával zártuk a napot.

14.-én kedden egy biciklitúrára indultunk, amit Almádiból kezdtünk és a Balaton felvidéken eltekertünk Veszprém kis városába, ahol sajnos nem jutottunk be a várba, mivel felújítás alatt áll. Ezért felküzdöttük a bringákat a Gulya dombra, ahol is megebédeltünk egy gyönyörű kilátás keretében. Onnan áthajtottunk a Gizella Királyné Kilátóhoz, ahol megcsodáltuk Veszprémet a magasból. Innen már csak Felső-, illetve Alsóörsön keresztül tértünk vissza Almádiba. Egyik osztálytársunk, még soha nem biciklizett ekkora távot ezért kissé lassította a haladást, de nagyon becsülendő mert hősiesen küzdött saját keretein belül. Végül mindenki épségben visszatért a szállásra és a hosszú nap után egy jót fürödtünk este a hűvös Balatonban.

15.-én szerdán reggel lementünk a Balatonalmádiban lévő kikötőbe majd onnan komppal áthajóztunk Tihanyba. Felmentünk az apátsághoz és ott a gyönyörű kilátás szemlélete közben megebédeltünk. Ebéd után átkaptattunk Sajkodra az Őrtorony-kilátóba, ahol szintén csodás kilátás tárult elénk és ahonnan visszatekinthettünk a csodás Tihanyi levendula mezőkre. Lefelé menet a hegyről mindenki eldönthette, hogy hűsöl-e egyet a sajkodi strandon vagy megtömi a bendőjét egy kis Keszeggel. egy jó fürdés vagy evés után találkoztunk az Aszófőn lévő vasútállomáson. Fáradtan, de boldogan tértünk haza erről a csodás és megmérettető kirándulásról.

16.-án csütörtökön el kirándultunk a Csere-hegyi kilátóhoz. A tanárúr azt az ajánlatot adta, hogy az első három fiú es lány, aki leggyorsabban felér az kap 1-1 gombóc fagyit, ez igy is lett. Miután felértünk megettük az ebédünket az osztály fele szám háborúzott a másik pedig pihent, kártyázott. Ezek után jókedvvel nekiindultunk a káptalan füredi strandnak, ahol kipróbáltuk a vízi métát, és a strandröplabdát. A sok sétálás után egy jól megérdemelt lángosban vagy palacsintákban részesülhettünk. Ezek után kellemes fáradtsággal visszasétáltunk a szállásunkhoz, hogy vacsorázzunk. Este még egy izgalmaz gyertyafényes, szabadtéri misén vettünk rész Káptalanfüreden.

17.-én pénteken a szokásos reggeli imánkkal indult a napunk, reggelire bundáskenyeret kaptunk melynek az illata már az ima közben elárulta, hogy mit fogunk enni. A pénteki nap teljesen a szórakozásnak lett szentelve. A sportpályákon röpiztünk, fociztunk, kosaraztunk, vagy kenuzásra nyílt alkalom, több turnusban, azután lementünk együtt strandolni és a parton még fagyit is kaptunk. Miután visszatértünk a szállásunkra rövid pihenő után összehívtak minket, elmondtak nekünk néhányrészletet az este programjáról, majd osztályonként megbeszéltük a táborban történteket. Az esti buli 9 órakor kezdődött egy közös néptánccal majd a fiúk felkérték lányokat egy vagy több táncra. A nap egy közös énekléssel fejeződött be.

18.-án szombaton a reggelit követően már pakolászni kellett, és az elveszett holmik gazdáit keresgéltük. Aki gyors volt annak még maradt egy kis ideje játékra a sportpályákon, de a vonat nem várt, így időben el kellett indulnunk, hogy délre hazaérjünk Budapestre. Nagyon köszönjük a támogatást és a remek lehetőséget a 7.évfolyam nevében.