Mikró-SZIG – komplex tehetséggondozó program és BIT tábor, 2019.

Mikró-SZIG – komplex tehetséggondozó program és BIT tábor

2019

A pályázat száma: NTP-MTTD-18-0117

Az Emberi Erőforrások Minisztériuma   megbízásából az Emberi Erőforrás Támogatáskezelő  a Nemzeti Tehetség Program végrehajtásának 2017–2018. évi cselekvési programja alapján nyílt pályázatot hirdetett a matematikai, a természettudományos és a digitális kompetenciák erősítését szolgáló hazai és határon túli tehetségsegítő programok támogatására: „Köznevelésben tanuló, tehetséges fiatalokat célzó matematikai, természettudományos, digitális kompetenciák erősítését segítő, általános felfedezési tapasztalatokat nyújtó komplex tehetséggondozó programok megvalósításának támogatás”

Beszámoló a táborról:

Micro:bit programozótábor,
„másfél nap programozás”

Május 31.

Péntek reggel nyolc órakor az aulában Mig Orsolya tanárnő várt minket.

Nem indultunk azonnal Egerbe, hanem már az iskolában nekikezdtünk a programozásnak, ahol mindenki megtanulta az alapokat.

Sok program került ki a kezünk alól: szimuláltunk dobókockadobást, programoztunk kő-papír-olló játékot a véletlen számokhoz, csináltunk Black Jack-et is a változók gyakorlásához, melyet Dávid ötletére súgólyukkal bővítettünk. A súgó annyit takart, hogy egy gomb lenyomására kiírta a Micro:bit, hogy hány % esélyünk van arra, hogy a következő „kártyahúzás” számunkra még előnyös lesz. A bevezető nap utolsó feladata egy elkapós játék elkészítése volt. Ebéd után indultunk Egerbe. Az útnak egy részét buszon zötykölődve kellett megtennünk, de a végén megérkeztünk.

Elfoglaltuk a szállásunkat a kollégiumban, utána elmentünk vacsorázni.

Június 1.

Reggel, amikor felébredtünk, és már reggeliztünk is, újra leültünk programozni.

Elkezdtünk a távkapcsolattal foglalkozni, először a nevünket továbbítottuk a társunknak rádiókapcsolaton keresztül, utána átalakítottuk a kő-papír-ollót úgy, hogy a társunkkal tudjuk játszani. A legizgalmasabb mégis az aknakereső játék volt, melynek során mikro:bitekkel kellett megkeresni egy másik, elrejtett eszközt. Az első két alkalommal csak megkerestük, de a harmadik alkalommal már gumicukrot is találtunk mellette.

Ebéd után, amikor programozni szerettünk volna, felújítás miatt kikapcsolták a wi-fit. Vészhelyzetre is készültünk, feltaláltuk magunkat, programozás helyett Banget játszottunk, és az internet működését, lehetőségeit, veszélyeit, bemutató filmet néztünk. Éjszakára éjszakai programozást szerettünk volna, de úgy elfáradtunk a napi munkában és városnézésben, hogy az alvást választottuk, de a következő alkalommal bepótoljuk!

Június 2.

A délelőtt pakolással telt, majd ebéd után  szentmisére mentünk az egri bazilikába. A mise után fagyiztunk is egyet. A hazafelé az úton karamboloztunk egy másik busszal, szerencsére nem sérült meg senki.

Végül is visszatekintve a táborra zseniális volt, tudtunk haladni, és minden korosztály be tudott csatlakozni. Köszönjük Mig Orsolya és Kard Eszter tanárnőknek és Olajos Balázs tanár úrnak az egész hétvégét.

Ha tetszett, amit olvastál, akkor jövőre, gyere el Te is! Ez a tábor szuper kikapcsolódás és jó tanulási lehetőség egyben, mindezt igazán jó társaságban. Mi biztosan megint ott leszünk!