Partiumi kirándulás, 2023.

Beszámoló a partiumi osztálykirándulásról,

mely léterejött a Bethlen Gábor Alapkezelő Zrt. támogatásával. NEAE-KP-1-2023/1-000318 azonosítószámon

Budai Ciszterci Szent Imre Gimnázium 11. C osztály

2023. június 27 - július 1-ig.

Kisérő tanárok: Skublicsné Kerényi Csilla osztályfőnök; Őry Ágnes

1. nap:  Az osztálykirándulásra 2023. június 27-ikén indultunk az iskola elől.  A határátkelés után (Csengersima) kis kitérőt tettünk Szatmárnémetibe, ahol megtekintettük a r.k. székesegyházat,

és a tűzoltótoronyba is felmásztunk, hogy körbe nézhessünk.

Szállásunkra, Koltóra, délután 4 körül érkeztünk, (református közösségi ház) ahol 3 fogásos vacsora várt bennünket.

Az estét kis sétával és játékkal, énekléssel töltöttük.

2. nap:    Gyönyörű kirándulást tettünk a Lóhavasi vízeséshez. Libegővel utaztunk fölfelé, majd kis túrával értük el a vízesést. A gyerekek a sziklákon is fölmásztak, ameddig bátorságuk engedte.

A délután óriási élménye az ortodox kolostorok meglátogatása volt Barcánfalván.

Ezután a máramarosi református lelkész vendégei voltunk. Mesélt a templomról, és  bemutatta a parókia kis kiállítását.

3. nap: Ezt a napot a szabadban töltöttük. Kirándultunk az aknasugatagi sóbánya tavakhoz, és fürödtünk, játszottunk a gyönyörű környezetben.

Este „Szalonna és Bandája” koncertre kaptunk jegyeket, a nagybányai színházba.  A szálláson folytatták a gyerekek az éneklést-táncolást.

4. nap: Erre a napra jutott a városnézés. Délelőtt Nagybányát jártuk be Torkos Imre tanár úrral, aki történelem-földrajz szakos tanár a koltói Petőfi Sándor Általános Iskolában.

A koltói Teleki kastély megtekintése után tanár úr tanítványai barátságos focimeccsre hívták ki a mieinket.

Este táncházban roptuk a széki négyest.

5. nap:  Az előző napok élményeitől és nemalvásától teljesen kifáradva szálltunk föl a buszra reggel 9 órakor, és délután 3-ra meg is érkeztünk az iskolához.

Nagy-nagy köszönet illeti Kónya Marikát, a Tisza-Maros Turizmus Fejlesztési Egyesület elnök asszonyát, aki kirándulásunk szervezője, és lebonyolító-gazdasszonya volt. További küldetéséhez, a Partium béli magyarság fölkarolásához, kultúrájának népszerűsítéséhez, az oda irányuló turizmus szervezéséhez sok erőt kívánunk neki.

Budapest, 2023. július 3.