Levegő napja, 03.11. hétfő
További képek a galériában
L LEVEGŐNAP PROGRAMJA
Légből kapott ötletek - gondolatok a levegőnap kapcsán
Légből kapott ötletek
A levegőnap mottója:
A levegőt nemcsak megvizsgálni tudjuk, elcsodálkozni érdekességein, repülni a segítségével, hanem alakítani is! Rajtunk is múlik, milyen légkör vesz körül bennünket!
Szén-dioxidban gyarapodó, áporodott, fagyott, feszült, ellenséges;
vagy oxigénben gazdag, friss, pezsdítő, termékeny, családias, befogadó, ösztönző, vagyis szeretetteljes. A légkör alapvetően határozza meg életlehetőségeinket, teljesítőképességünket, életkedvünket.
Nem mindegy tehát, hogy autóval, motorral járok-e a városban vagy közjárművel, biciklivel esetleg gyalog!
Nem mindegy, hogy szellőztetek-e alaposan a teremben, vagy elalszom az álmosító, áporodott levegőtől!
Nem mindegy, hogy beszédemmel mérgezem-e a körülöttem levő levegőt (trágár szavak, obszcén viccek, pletykák, mások gyengeségeinek kibeszélése, durva sértegetés, hazugság); vagy inkább feloldom a feszültségeket egy jó viccel, mosolyt varázsolok a másik arcára egy-két biztató szóval, vagy éppen a figyelő hallgatásommal segítem, hogy el tudja mondani, amit fontosnak tart!
Minden közösségnek van egy légköre, amit pillanatok alatt megérez az, aki oda belép. Egy családnak, egy osztálynak, egy 100 éves iskolának, egy egyházközségnek, egy országnak is meghatározó a légköre! Sokszor a belépő vendég érzi meg inkább, mint a bent levők, ahogy ez a büdös levegővel is szokott lenni! Vajon a mi közösségeinkben, milyen légkör uralkodik? Mi az, amit hozzátehetnék vagy elvehetnék, hogy jobb legyen?
Perczel Tamás
Az Európai Unió a levegő évének nyilvánította 2013-t, így Magyarországon is fokozott figyelem irányul a levegő minőségének megóvására, javítására.
A légszennyezés átlagosan mintegy 10 évvel rövidíti meg a budapesti emberek életét.
A LEVEGŐ NAPJA a Szent Imre Gimnáziumban
A tavalyelőtti víz és tűz napja, majd a tavalyi föld napja után következzék Arisztotelész negyedik őseleme a LEVEGŐ, amit témanapként március 11-én hétfőn tartunk!
A nap színe a FEHÉR lesz, a tisztaság jele, mely ruháinkat és gondolatainkat is áthatja majd egy olyan iskolában, melynek légköre a környezetére 100 éve már meghatározó tényező.
A reggel kiosztásra kerülő levegőQuizt 12.05-ig lehet kitöltve leadni a természetbúvároknál. Minden leadott feladatlappal egy címeres lufit nyerhetsz! A legjobbakét héliummal töltjük!
Vetélkedőt hirdetünk az osztályok között az alábbi szempontok figyelembevételével:
· teremdíszítés a témanapnak megfelelően
· hányan jönnek az osztályból reggel kerékpárral, rollerrel, vagy görkorival
· mennyire egységesen jelenik meg a fehér az osztály viseletében
Minden tanítási órán szeretnénk, ha a LEVEGŐ témája előkerülne legalább néhány perc erejéig. Keressük együtt, hogy a tiszta levegő, hogyan kapcsolódik az adott óra tananyagához!
A 20 perces szünetekben papírrepülő hajtogató és dobó versenyt rendezünk az iskola teraszáról (4.szünet algimnazisták, 5.szünet felgimnazisták, osztályonként 2 diák nevezhet)
A többi szünetben érdekes kísérletek, bemutatók lesznek a fizika és kémia előadók előtt.
A témanaphoz kapcsolódó prezentációs verseny elődöntői most pénteken tanítás után, döntői pedig hétfőn a témanapon, a hetedik órában a természetbúvár előadókban lesznek, ahol a közönség szavazata is sokat fog érni!
A győztes osztály, a legjobb prezentációk és a legmesszebb vitorlázó papírrepülők készítői hőlégballonnal emelkedhetnek az iskola fölé tanítás után!
Jó készülést kívánnak a remek napra a TERMÉSZETBÚVÁROK!!!