Diákakadémia – Mestermunka verseny eredményei, 2014.
DIÁKAKADÉMIA - Mestermunka 2014.
„Fizika, a Jolly joker”
Írásbeli pályaművek értékelése
A díjazás rövid indoklása
Az írásbeli pályaművek értékelésénél a zsűri a „szokásos” szempontokon kívül, (tartalom, téma kidolgozottsága, stílus, formai követelmények, nyelvhelyesség, összhatás, következtetések, felhasznált irodalom, stb.) nyomatékkal és nagy örömmel vette figyelembe a pályázók önálló ötleteit is.
A díjazott diákok többsége, munkájába egyéni elképzeléseit is érvényesítette, önálló kutatómunkát végzett választott témájában, saját eszköz készítésével, kísérletek elvégzésével és értelmezésével, személyes véleményének, tapasztalatainak megosztásával tette értékesebbé pályázatát. Néhányan fölvették a kapcsolatot a témájukban járatos szakemberekkel (szeizmológus, orvos, vagy akár versenyvitorlázó) és ezen együttműködésből származó tapasztalatok leírásával nagyon komoly színvonalú pályaművek születtek még az algimnazisták körében is.
Algimnázium
- helyezés:
Barsi Márk 7.c „Földrengések, szeizmográf” c. munkája
- helyezés:
Sótonyi Botond 7.c „Fizika a vitorlázásban” c. munkája
- helyezés megosztva:
Kalabay László 6.a „A szivárvány színei – a tűzijáték” c. munkája
és
Endrédy Balázs 7.c „A tér és az idő változtatásának kísérletei
az irodalomban” c. munkája
A zsűri különdíját kapták:
Endrédy Balázs 7.c „Az örök élet titka” c. kisregényéért,
valamint
Jábor Máté, Kapus Ádám, Barsi Márk és Tatai Gergyely 7.c (Róma csapat)
„Machinae Romanorum” c. prezentációs és írásbeli csapatmunkájáért
Főgimnázium
- helyezés
Csonka Veronika 11.a „Orvosi diagnosztikai eszközök alkalmazása
egy kisgyermek tumoros betegsége kapcsán” c. munkája
- helyezés
Kalabay Márton 10.a „Láthatóvá tenni a láthatatlant” c. munkája
- helyezés
Csillag Balázs 11.d „A természettudomány és az erkölcsi felelősség
kérdése Dürenmatt: A fizikusok című drámájában” c. munkájával
DIÁKAKADÉMIA - Mestermunka 2014.
„Fizika, a Jolly joker”
Prezentációs csapatverseny döntőjének eredményei
2014. május 7.
A zsűri értékelési szempontjai az alábbiak voltak:
- előadásmód (retorika, érthetőség)
- tudományos szakszerűség
- csapatmunka
- PPT, bemutató színvonala
- előadás arányai, téma- és időtartás
- érdekesség
Algimnázium
- helyezés
8.b/8. Neonzöld csapat, tagjai: Barta Luca, Müller Réka és Karagich Bálint
„Machinae Romanorum - gépezetek, technikai találmányok, melyek naggyá tették a Római Birodalmat” c. előadásukkal
- helyezés
7.b/3. csapat, tagjai: Jankovics Ákos, Mezgár Botond és Steffler Máté
„Machinae Romanorum - gépezetek, technikai találmányok, melyek naggyá tették a Római Birodalmat” c. előadásukkal
- helyezés
8.b/7. The big apple csapat, tagjai: Baker Dániel, Karagich Bálint és Mozol Kristóf
„Kis fizikusok” Mutass be egyszerű fizikai kísérletet a választott idegen nyelven! – angol nyelvű kísérleti bemutatójukkal
A zsűri különdíját kapták:
6.b/1. Baglyok csapata, tagjai: Révai Paula, Skorcov Noémi, Tarnai Anna és Tóth Imola
valamint
7.c/3. csapat, tagjai: Bálint Júlia, Dávid Anna, Güttler Emma és Langer Kinga
„Kis fizikusok” Mutass be egyszerű fizikai kísérletet a választott idegen nyelven! – angol és német nyelvű kísérleti bemutatóikért
Főgimnázium
- helyezés
10.b/1. Ohm I God csapat, tagjai: Csizmadia Benedek, Gerencsér Anna és Kasza Bence
„Kis fizikusok” Mutass be egyszerű fizikai kísérletet a választott idegen nyelven! – angol nyelvű kísérleti bemutatójukkal
- helyezés
11.b/5. 3 grácia csapat, tagjai: Konrád Melinda, Oldal Judit és Szlanka Eszter
„A szivárvány színei a tűzijáték készítéstől, a színes virágokon át a kaméleonig.
A színek szerepe és kialakulásának okai” c. előadásukkal
- helyezés
10.b/2. Tre amici csapat, tagjai: Borsos Brigitta, Gerencsér Anna és Panda Franciska
„Hétköznapjaink találmányai és feltalálói” Mutass be egy, a hétköznapokban használt egyszerű találmányt és feltalálóját a választott idegen nyelven! – olasz nyelvű bemutatójukért
A zsűri különdíját kapták:
10.a/3. csapat, tagjai: Antalóczy Levente, Fenyősi Zoltán és Szijártó Lőrinc
„Az égi mechanika professzora – Szebehely Győző ciszterci öregdiák élete és munkásága” c. előadásukért
valamint
10.d/1. Vándorok csapata, tagjai: Bódy Anna, Paller Nóra és Wagner Rita
„Kísérletek a tér és az idő kereteinek meghaladására az irodalomban (választott művek alapján)” c. előadásukért.
A verseny zsűrijének tagjai voltak:
Algimnáziumi zsűritagok |
Lőrincz Éva elnök |
Auer Tamás |
Ónodi Szabó Krisztina |
Illyés Erika |
Thuróczy Éva |
Vas Zoltán |
Eigner Judit |
valamint Szijártó Márton és Matlák János testnevelő kollégák a sportfizika témákban.
Főgimnáziumi zsűritagok |
Barlay Bence elnök |
Kováts Beatrix |
Szkaliczki Örs O.Cist. |
Simonkayné Szabolcs Júlia |
Posta István |
Perczel Tamás |
Molnár Gábor |
Klemencz Zsuzsanna |
A verseny díjazása
Fődíj
Az I. helyezett algimnazista és főgimnazista csapatok, valamint az egyéni, írásbeli pályamunkák győzteseinek díja:
"Természettudományos kalandnap", melynek programjait az általunk felajánlott lehetőségek közül a győztes diákok választhatják ki. Az elnyert iskolai szabadnapra (a tanév végéig bezárólag fogjuk kiválasztani), a következő programokból lehet választani:
- Csodák Palotája (kísérleti bemutató és minden eszköz kipróbálása...)
- természettudományos bűvészbemutató (különleges varázstrükkök a fizika és a pszichológia eszköztárával)
- Csillebérci kalandpark
- Elektrotechnikai Múzeum interaktív kiállítása
- szabaduló szoba (labirintus, különleges akadályverseny és csapatépítés).
Ezeket a győztes diákok is kiegészíthetik ötleteikkel.
Az ebédet az Újbuda Terasz étterem jóvoltából finom fogásokkal költhetjük majd el.
II. díjak
Újbuda Terasz étterem vacsorameghívása a csapatok számára (20.000.-Ft értékben), ill. az írásbeli, egyéni II. helyezettek számára is (10.000.-Ft értékben).
III. díjak
Jutalomkönyvek a verseny témáival kapcsolatban.
Különdíjak
Jutalomkönyvek, ill. hatalmas fagyizás és sütizés a szponzorunk cukrászdájában.
Diákakadémia – Mestermunka 2014. - Fizika a Jolly joker!
döntőbe jutott csapatok – algimnázium
|
csapattagok |
választott téma |
|
|||||||||||||||||||||
|
száma |
|
címe |
|
||||||||||||||||||||
|
Steffler Máté |
Mezgár Botond |
Jankovics Ákos |
|
7. |
latin |
Machinae Romanorum (gépezetek, technikai találmányok, melyek naggyá tették a Római Birodalmat)
|
|||||||||||||||||
|
csapat neve: 7.b/3.
|
|||||||||||||||||||||||
|
Karagich Bálint |
Müller Réka |
Barta Luca |
|
7. |
latin |
Machinae Romanorum (gépezetek, technikai találmányok, melyek naggyá tették a Római Birodalmat) |
|
||||||||||||||||
|
csapat neve (osztálya) : 8.b/8. Neonzöld
|
|
||||||||||||||||||||||
|
Csépe Álmos |
Kerkovits Gergely
|
|
|
1. |
hittan |
Fizikai jelenségek a Bibliában |
|||||||||||||||||
|
csapat neve: 7.b/6.
|
|||||||||||||||||||||||
|
Müller Réka |
Godányi Dávid |
Heim Domonkos |
|
6. |
term. búvár |
Láthatóvá tenni a láthatatlant! Orvosi diagnosztika: elektormikroszkóp, röntgenfelvételek, radioaktív nyomjelzés, EKG, EEG, CT, MRI, PET |
|
||||||||||||||||
|
csapat neve: 8.b/4.
|
|
||||||||||||||||||||||
|
Horváth Réka |
Tóth Viktória |
Jankovics Eszter |
|
5. |
term. búvár |
A szivárvány színei a tűzijáték készítéstől, a színes virágokon át a kaméleonig. A színek szerepe és kialakulásának okai. |
|
||||||||||||||||
|
csapat neve: 7.c/1.
|
|
||||||||||||||||||||||
Dávid Anna |
Güttler Emma |
Langer Kinga |
Bálint Júlia
|
8. |
angol |
„Kis fizikusok”Mutass be egy egyszerű fizikai kísérletet a választott idegen nyelven! |
|
|||||||||||||||||
csapat neve: 7.c/3.
|
|
|||||||||||||||||||||||
Mozol Kristóf |
Baker Dániel |
Karagich Bálint |
|
8. |
angol |
„Kis fizikusok”Mutass be egy egyszerű fizikai kísérletet a választott idegen nyelven! |
|
|||||||||||||||||
csapat neve (osztálya) : 8.b/7. The big apple
|
|
|||||||||||||||||||||||
|
Hegyi Márton |
Homola Benedek |
Mocsáry Tamás |
|
25. |
sport |
Erőközlések fizikája a labdajátékokban |
|
||||||||||||||||
|
csapat neve: 7.c/5.
|
|
||||||||||||||||||||||
Diákakadémia – Mestermunka 2014. - Fizika a Jolly joker!
döntőbe jutott csapatok - főgimnázium
csapattagok |
választott téma |
|
|||||||||||||||
száma |
|
címe |
|
||||||||||||||
Szabó Péter |
Kosik András |
Márton Rege |
Gyuricska Miklós |
13. |
történe-lem |
Híres feltalálók hatása a történelem menetére (Newton, Pascal, Einstein, Teller Ede) |
|
||||||||||
csapat neve (osztálya) : 11.d/6. EZ
|
|
||||||||||||||||
Tribrunner Ralf |
Bujdosó Márton |
Barta Benedek |
|
12. |
történe-lem |
Fizikai találmányok szerepe a háborúkban a középkortól napjainkig
|
|
||||||||||
csapat neve (osztálya) : 9.c/2.
|
|
||||||||||||||||
Parditka Kristóf
|
Koós Áron |
Pásztor Dominik |
Bodor Lili |
2. |
hittan |
Galileo Galilei élete és munkássága – egy pápai rehabilitáció érdekes története |
|
||||||||||
csapat neve (osztálya) : 10.a/2.
|
|
||||||||||||||||
Szabó Péter |
Márton Rege |
Kreschka Júlia |
|
6. |
term. búvár |
Láthatóvá tenni a láthatatlant! Orvosi diagnosztika: elektormikroszkóp, röntgenfelvételek, radioaktív nyomjelzés, EKG, EEG, CT, MRI, PET |
|
||||||||||
csapat neve (osztálya) : 11.d/3. AZ
|
|
||||||||||||||||
Cseh Zsuzsanna |
Both Panka |
Hajdu Attila |
Györkös Áron |
5. |
term. búvár |
A szivárvány színei a tűzijáték készítéstől, a színes virágokon át a kaméleonig. A színek szerepe és kialakulásának okai |
|
||||||||||
csapat neve (osztálya) : 11.abc/5. Áron és a haverok
|
|
||||||||||||||||
Oldal Judit |
Konrád Melinda |
Szlanka Eszter |
|
5. |
term. búvár |
A szivárvány színei a tűzijáték készítéstől, a színes virágokon át a kaméleonig. A színek szerepe és kialakulásának okai |
|
||||||||||
csapat neve (osztálya) : 11.b/5. 3 grácia
|
|
||||||||||||||||
Kasza Bence |
Csizmadia Benedek |
Gerencsér Anna |
|
8. |
angol |
„Kis fizikusok”Mutass be egy egyszerű fizikai kísérletet a választott idegen nyelven! |
|||||||||||
csapat neve (osztálya) : 10.b/1. Ohm I God
|
|||||||||||||||||
csapattagok |
választott téma |
|
|||||||||||||||
száma |
|
címe |
|
||||||||||||||
Györkös Áron 11.b |
Walton Fülöp 11.a |
Pásztor Boldizsár 11.b |
|
8. |
OLASZ |
„Kis fizikusok”Mutass be egy egyszerű fizikai kísérletet a választott idegen nyelven! |
|||||||||||
csapat neve (osztálya) : 11.b-11.a/1. Zsíroskenyér
|
|||||||||||||||||
Gerencsér Anna |
Panda Franciska |
Borsos Brigitta |
|
9. |
OLASZ |
„Hétköznapjaink nagy találmányai és feltalálói” Mutass be egy, a hétköznapokban használt egyszerű találmányt és feltalálóját a választott idegen nyelven! |
|||||||||||
csapat neve (osztálya) : 10.b/2. Tre amici
|
|||||||||||||||||
Paller Nóra |
Bódy Anna |
|
|
19. |
irodalom |
Kísérletek a tér és az idő kereteinek meghaladására az irodalomban (választott művek alapján) |
|||||||||||
csapat neve (osztálya) : 10.d/ 1. Vándorok
|
|||||||||||||||||
Pál Csaba
|
Sülyi Viktor |
Adamis Tamás |
Kalabay Márton |
27. |
sport |
Torna, vagy úszás fizikája |
|||||||||||
csapat neve (osztálya): 10.a/7.
|
|||||||||||||||||
Döntős csapatok száma összesen:
algimnáziumból: 8 csapat
főgimnáziumból: 11 csapat
Különdíjra javasolva:
csapattagok |
választott téma |
||||||||||||||||
száma |
|
címe |
|||||||||||||||
Révai Paula |
Skorcov Noémi |
Tarnai Anna |
Tóth Imola |
8. |
német +angol |
„Kis fizikusok”Mutass be egy egyszerű fizikai kísérletet a választott idegen nyelven! |
|||||||||||
csapat neve (osztálya) : 6.b/1. Baglyok
|
|||||||||||||||||
|
Fenyősi Zoltán |
Antalóczy Levente |
Szijártó Lőrinc |
|
4. |
term. búvár |
Az égi mechanika professzora – Szebehely Győző ciszterci öregdiák élete és munkásága |
|
|||||||||
|
csapat neve (osztálya): 10.a/3.
|
|
|||||||||||||||
Kvízek letölthető formában:
Algimnázium: angol-német megoldások
Algimnázium: latin-hittan-olasz megoldások
Algimnázium: természetbúvár-sport megoldások
Főgimnázium: angol-olasz megoldások
Főgimnázium: hittan-történelem-irodalom megoldások
Főgimnázium: természetbúvár megoldások
A döntős csapatok által összeállított kvízkérdések legjobb megoldói az alábbi csapatok voltak:
Algimnázium